0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Den uomgængelige Venedig Biennale har nationale pavilloner i identitetskrise

Kunst
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det er svært, hvis ikke aldeles umuligt for kunstmiljøet at forestille sig en verden uden Venedig Biennalen eller en biennale uden en dansk pavillon. Men pavillonerne er under forandring.

”Krøyer var den første, der repræsenterede Danmark tilbage i 1895, før vi overhovedet havde egen pavillon, der først kom til i 1932. Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke skulle fortsætte sådan med danske kunstnere her,” siger Lisette Vind Ebbesen fra Statens Kunstfond.

Kulturministeriet afsætter 2,2 millioner kroner til den danske pavillon om året på verdens ældste og største biennale.

”Jeg mener, at det beløb, vi afsætter om året, er givet rigtigt godt ud. Det er et