0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Festival aflyser og kobler sig på andre store kulturbegivenheder og aktører

Kulturarv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Det var oprindeligt planen, at festivalen Bloom skulle indtage Søndermarken på Frederiksberg i anden halvdel af maj. Men som så mange andre begivenheder er natur- og videnskabsfestivalen, der skulle have budt på talks, debatter, vandringer, kunstoplevelser, koncerter og workshops, blevet aflyst.

Det betyder dog ikke, at Bloom er taget helt af plakaten. Festivalen har i stedet koblet sig på et på andre store kulturbegivenheder og vil afvikle live-begivenheder til Aarhus Festuge, Golden Days Festival og på Roskilde Festival, Det Kongelige Teater samt Krogerup Højskole.

Herudover vil Bloom byde på et omfattende digitalt program og den seks søndage lange arrangementsrække ‘Sundays Under The Oak’, når samfundet bliver åbnet op og store forsamlinger igen er tilladt.

“Vi er rigtig ærgerlige over, at vi ikke kan gennemføre Bloom i Søndermarken til maj som den festival, vi kender, elsker og har lagt vores hjerte i. Men vi er også fortrøstningsfulde: Vi arbejder på højttryk for at kunne bringe de største highlights fra Blooms program til publikum, når coronavirussen forhåbentlig er kommet under kontrol. Hvis folk ikke kan komme til Bloom, så må Bloom komme til folk. Derfor udkommer vi med en række nyt digitalt indhold og tager på en slags landsturné i efteråret. Der skal lyde en stor tak til de støttende fonde og bidragsydere, som har stået bag os hele vejen i denne tid,” udtaler Blooms festivalleder, Svante Lindeburg, i en pressemeddelelse.

Det er ikke nyt for Bloom at satse på det digitale format. Festivalen har det sidste halvandet år arbejdet med både video og podcast og har i særlig grad haft succes med videoformatet ‘Bloom Aftertalks’, der er set mere end 70.000 gange. Festivalen digitale satsning vil blive samlet på den nye kanal Bloom Channel, som vil være gratis at benytte.