0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
  • Fremtid, forretning og fællesskab

    Kulturkraft er en årlig konference, hvor internationale hovednavne og markante, danske profiler giver deres bud på kulturens potentialer. Målet er at skabe internationalt udsyn og tværfaglige indsigter i nye metoder og cases for at gøre den danske kultursektor og oplevelsesindustri mere robust og samarbejdende.

    Bag konferencen står Dansk Industri, netværks- og rådgivningsorganisation BARC Scandinavia og Kulturmonitor.

    De tre partnere bag Kulturkraft mener, det er på tide at føje nye impulser og tanker til et område, der på mange måder står bagerst i køen, når politikere og erhvervsliv skal bane vejen for fremdrift og innovation – og det på trods af at flere undersøgelser nationalt og internationalt viser, at netop potentialet i kultur- og oplevelsesindustrien er enormt.

    Kulturkraft med internationalt udsyn og konkrete metoder – på tværs af kultursektoren.



    Se hvordan det gik, da første udgave af Kulturkraft løb af stablen i oktober 2021:

Speakers

  • Speakers

    Olga Tykhonova, strategi- og udviklingschef hos Museum Booster

    Hvordan styrker man som kulturaktør sin indtjening gennem digitalt indhold? Olga Tykhonova fra konsulent- og forskningsvirksomheden Museum Booster, der har base i Wien, er en af de førende specialister på feltet og er blandt andet dybt involveret i konsortiet Future Museum, bidragsyder til Museum Innovation Barometer og tovholder på EU Horizon 2020 inkubationsprogrammet ’DOORS: Digital Incubator for Museums’.

    Alex Bayley, marketingchef hos National Theatre

    »Jeg glæder mig til at fortælle historien om, hvordan the National Theatre skabte vedvarende forandringer gennem hurtig digital innovation, og jeg glæder mig til at høre fra internationale kolleger om deres erfaringer og planer for fremtiden,« siger Alex Bayley. National Theatre har accelereret sine digitale indtægter markant, og er i en global sammenhæng er førende på feltet for salg og distribution af digital scenekunst.


    Erin Koppel, strategichef hos platformen Tessitura

    Hvordan kan kulturorganisationer bedst arbejde med data? Hvordan kommer man i gang? Og hvordan sofistikerer man som kulturaktør brugen af data? Erin Koppel fra platformen Tessitura, der hjælper kulturaktører med bl.a. billettering, fundraising, markedsføring og kunderelationer, belyser på Kulturkraft 2022 mulighederne.



    Michaela Greene, partnerskabs- og impact direktør hos Roundhouse

    »Jeg ser frem til at dele vores erfaringer og indsigter og til at mødes med nye ansigter på tværs af sektoren,« siger Michaela Greene fra Roundhouse, der i årtier under parolen ’Transforming lives through creativity’ har arbejdet med at gøre en forskel i samfundet – og med fokus på marginaliserede unge mennesker og deres vej tilbage til uddannelsessektoren eller arbejdsmarkedet.

    De øvrige speakers til Kulturkraft 2022 vil blive offentliggjort løbende

Program

Partnere